Body SDS grundtræning 

Mandage 17-18.15


Body SDS grundtræning er et unikt træningssystem, der arbejder hele kroppen igennem med det formål at styrke og smidiggøre alle led og muskler. Når du dyrker Body SDS træning, vil du opleve en bedret koordinationsevne, øget kropsbevidsthed, mere ro i kroppen, større smidighed og ikke mindst vil du få mindsket gener og smerter i bevægeapparatet.


Nordic Kundalini

Torsdage 17-18.15


Nordic Kundalini Yoga er en dynamisk og meditativ yogaform, der integrerer åndedræt, fysik, meditation og mantra i et flow. Nordic Kundalini er en udvikling af den traditionelle Kundalini Yoga, hvor vi ydermere har fokus på at skabe plads til det restorative og det afspændende imellem de dynamiske øvelser, samt at integrere det sanselige gennem aromaterapi, healing og klang.

Hatha Yoga og mediation

Hver anden fredag 17-18.15

Hver torsdag morgen. 


Jeg glæder mig til at undervise jer, i Hatha yoga og meditation.
På min egen rejse med en travl hverdag og job har jeg lært, hvor vigtigt det er at komme ned i kroppen og mærke sig selv. At lytte til og forstå, hvad kroppen fortæller en. Det er selvkærligt og afgørende for at være i balance med en selv, og alt omkring en.

Hatha yoga udgør basen i alle de forskellige yogaformer vi kender i dag, og giver mulighed for at komme helt ind i yogaens grundstillinger. Vi kombinerer vejrtrækning og selvdisciplin for at bevæge os dybere ind i stillingerne og i kontakt med os selv.

Sammen vil vi via yogastillinger og forståelse af vores chakra og krop, arbejde på at komme i balance og åbne op for en dybere nærvær for os selv.

Vi afslutter med meditationen, hvor vi slipper tankerne og kontrollen helt, for at finde den indre ro og lande kærligt i os selv.

Mindful slow flow yoga

Udvalgte lørdage


Giv dig selv den allerbedste start på weekenden med Mindful-Slow-Flow yoga.
Tempoet sænkes, energien løftes, krop og sind kalibreres.

Fokus i denne time er at løsne op for stagneret energi og højne frekvensen indeni.
Primært styrkes det mentale helbred gennem toning af vagusnerven og afbalancering af nervesystemet.
Parallelt styrkes balance, kernemuskulatur, ben, arme og ryg.

Min undervisning er traume-sensitiv og jeg bruger gerne mantraer i løbet af -eller i slutningen af timen, og runder altid af med centrering i hjertet. Øvelserne i mine sekvenser stammer fra hhv. Hatha-, Kundalini- og Subtle Yoga.


Gitte har undervist i yoga siden 2015 i diverse yogastudier i København og Holbæk. Hun er uddannet i Hatha- og Kundalini yoga og er under løbende videreuddannelse i Subtle yoga samt anatomi.
Læs mere her : www.gitayoga.one

Restorativ yoga 

Hver anden fredag


At være passiv og give helt slip i øjeblikket, i nuet..
I en verden der konstant larmer, vil du nok ofte opleve at nervesystemet er i ubalance. Den Restorative yoga fører dig ind i hvile og dyb ro. Her får du mulighed for at mærke dig selv, måske for første gang i lang tid. Når du tillader kroppen at slappe helt af aktiveres det parasympatiske nervesystem. Stresshormonet kortisol daler, dopamin og serotonin øges, og dine spændinger løsner sig på et fysisk, mentalt og følelsesmæssigt plan. Den Restorative yoga vil have betydning for at blodtryk og pulsen sænkes, tankemylderet mindskes, fordøjelsen bedres, muskelspændingerne blødgøres og din søvn bliver dybere.
I den Restorative Fredagstime vil jeg invitere dig trygt og roligt fra hverdagens hastighed til weekendens ro. Jeg vil guide dig ind i 3 afspændende yogastillinger, og ved at understøtte muskler og led med tæpper og puder, ligger du i minimum 10 min i hver stilling. I denne meditative tilstand vil du langsomt tillade din krop ultimativ hvile og din indre stilhed åbne sig

Soul motion-Embodied permission

Onsdage 17-18.15


Soul motion er en invitation, hvor vi gennem simple instruktioner kommer hjem til os selv. En ugentlig praksis, meditation i bevægelse, der får os til at lande nu og hér. Vi giver tilladelse til alt, hvad vi er og sætter i bevægelse derfra. Vi danser med opmærksomhed, vi relaterer til os selv, til andre og til verden omkring os - alt kommer i live.

En levende meditation for gennem kroppen at finde vejen - bevidst tager vi det næste skridt på hverdagens dansegulv.

Der ikke ingen rigtig eller forkert måde at bevæge sig, vores kreativitet sættes fri til at udtrykke sig frit. I Soul motion lader vi nydelse blive vores indre kompas.

Pausen mellem ét nu og det næste fyldes og er invitationen til i mellemrummet at lytte og tage et bevidst valg - at begynde igen.
Vi bevæger det, der allerede er i bevægelse.

Med åndedræt, grounding, nærvær, regulation af nervesystemet og med 360° bevidsthed lader vi såvel stilheden som musikken bevæge os. Vi lader rummet omkring os - vores egentlige dansepartner - guide os. Vi inkluderer alt.

Der er ikke trin at følge, formen er fri og holdes af de tre kerne-principper:

Pause Presence - pause i bevægelse, mellemrummet mellem ikke længere og ikke endnu.
Orbit Orientation - opmærksomhed i alle retninger uden præferencer.
Echo Inspiration - vi inspireres af det omkring os, rummet, de andre.

Yin og Yang yoga 

Tirsdage 7.30-8.45


I denne klasse får du en fantastisk kombination af Yin & Yang. Du vil få blide og nænsomme bindevævsstræk fra Yin yogaen, samt styrke, smidighed og balancestillinger fra Hatha (Yang) Det handler om at skabe balance i det feminine og maskuline. Det er en klasse for både begyndere og øvede.

Yin yoga

Onsdag 18.45-20.00


Yin yoga er din pause i hverdagen, hvor du skruer ned for tempoet og op for nærværen. Yin er en skøn, blid og meditativ yogaform hvor du gennem blide yin stræk og bløde bevægelser målrettet bindevævet balancerer kroppens livsenergier og du kan opnå en følelse af harmoni, balance og indre ro. Helt konkret er Yin en række siddende og liggende stillinger som typisk bliver holdt i 3-5 minutter ad gangen. Yin forbedrer fleksibiliteten, øger cirkulationen og reducerer spændinger. Dit nervesystem vil finde dyb ro og du giver dig selv en regenererende og restorativ gave ved at prioritere denne pause i hverdagen. Yin yoga giver dig altså muligheden for at stoppe op, slappe af og vende opmærksomheden indad, hvilket hjælper med at lindre stress og genoprette dit energiniveau. Vi lever i et accelerationssamfund og Yin er kontrasten til dynamikken. Her skal du på ingen måder præstere, blot nyde roen, være til stede og tage på en opdagelsesrejse mod dit indre og i nuets kraft.



Yoga Nidra og Meditation

Udvalgte lørdage 


Er din “enhed” stresset, presset eller ude af balance?

Eller ønsker du blot at sørge for at holde krop og sind i balance?

På dette hold arbejdes der både med både krop og sind i form af Åndedræt, fokus på sanser og ayurvedaens rytme i dagen og årstiden

Timen er for alle og giver dig mulighed for en pause fra alt det der går lidt for stærkt. En pause, hvor du kan restituere, meditere og hele din enhed ved hjælp af meditation, visualiseringsrejser og yoga nidra.

Det er tid til forkælelses på den helt blide måde, uden særlig meget bevægelse.

Husk varmt tøj

unsplash